سرباز ولایت -سال دولت و ملت همدلی و همزبانی

لبیک یا حسین

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

ر کتاب «یادستان دوست» که به خاطرات شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی درباره رهبر معظم انقلاب پرداخته است؛ خاطره‌ای از سردار قاسم سلیمانی پیرامون دستگیری یکی از افراد شرور منطقه در کتاب روایت می‌شود که در نوع خود جالب است.

فارس: کتاب «یادستان دوست» دربردارنده خاطراتی از  شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی درباره رهبر معظم انقلاب است که به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی نوشته شده است.

این اثر در 15 فصل تقسیم‌بندی شده که در هر یک از این فصول، به بخشی از زندگی و سیره عملی رهبر انقلاب از زبان شخصیت‌های مختلف پرداخته می‌شود. کتاب در سوره مهر مراحل انتشار و بازبینی را سپری می‌کند.

 

* اهتمام به امر خانواده

در بخشی از کتاب با موضوع «اهتمام به امر خانواده» سخنانی از حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ابراهیم رازینی(رئیس سابق شورای نظارت بر انتخابات استان تهران و جانشین اسبق نمایندۀ ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، سیدمجتبى سادات فاطمى، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبدالله خیریان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی حقانی، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی و.. امده است.

حجت‌الاسلام رازینی می‌نویسد:

مقام معظم رهبری نسبت به تمام امور توجه دارند. یک روز که پاسداران با ایشان دیدار داشتند، پیش از ملاقات، توفیقی بود که در دفتر خدمت معظم‌له برسیم. حضرت آقا ضمن احوال‌پرسی، با اینکه روی پا ایستاده بودند، گفتند: «ضمن اینکه به کارها می‌‌رسید، به امر خانواده هم اهتمام بورزید. این‌ طور نباشد که تنها به برنامه‌های سپاه برسید و حق اعضایِ خانواده تضییع بشود و فرزندان احساس کنند که به طور شایسته به آن‌ها توجه نمی‌شود. فرزندان شما در حال رشدند و نیاز به هدایت بیشتری دارند. آن‌ها که برایشان مقدور هست و راهشان تا منزل دور نیست، سعی کنند ناهار و شام را در کنار اعضای خانواده صرف کنند.»

این عنایت معظم‌له به خانواده برای من بسیار جالب بود. این توجه، دقت معظم‌له را به مسائل ریز زندگی بیان می‌‌کند. ایشان علاوه بر حساسیت ویژه به امور مهم کشوری و لشکری، گاهی نکته‌هایی بسیار ظریف و دقیق، و در عین حال مهم را گوشزد می‌‌کنند که برای همۀ ما درس است.

* تکریم نوجوانان

سیدمجتبى سادات فاطمى هم در این راستا می‌گوید: در جلسه‌اى که بیشتر قاریان مشهور حضور داشتند، مقام معظم رهبرى دستور دادند تا جوانان قرآن بخوانند و صدایشان را نیز ضبط کنند. بچه‌ها یکى پس از دیگرى قرآن را تلاوت کردند. آقاى منصورى نیز در آن جلسه سورۀ حمد را با صداى عبدالباسط و به یک نفس قرائت کرد. معظم‌له ایشان را بسیار تشویق کردند و به رسم یادبود یک سکه به آقاى منصورى هدیه دادند.

پس از قرائت آقاى منصورى نوار براى ضبط تمام شد. حضرت آقا فرمودند: «آن ضبط را بیاورید اینجا.» نوار را برگرداندند و صداى آقاى منصورى را گذاشتند کنار.

سپس فرمودند: «بزرگ‏ترها هم بخوانند.»

یکى از دوستان بلند شد و ضبط را جلوى قارى گذاشت. چون نوار تمام شده بود، روى نوار را برگرداند تا قرائت قارى روى قرائت قاریان نوجوان ضبط شود!

حضرت آقا سریع تذکر دادند که چه می‌کنى؟

آن فرد گفت: «حضرت آقا! این نوجوانان که قارى نیستند، اگر قرار است قرائت فردى ضبط شود، باید صداى استادان ضبط شود!»

معظم‌له فرمودند: «آن نوار را بیاور به من بده.»

آقا نوار را گرفتند و گفتند: «ما سالیان سال صداى بزرگ‌ترها را شنیده‏ایم، اما این نوجوانان را نمی‌بینیم؛ حداقل نوارشان را داشته باشیم، بهتر است.»

نوجوانان از دیدن این صحنه بسیار متأثر شدند و برخى‌ها به گریه افتادند و لذت بردند که چقدر حضرت آقا به نوجوانان توجه دارند.

* آزادش کنید

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی هم به بیان خاطره‌ای پرداخته و مطرح می‌کند:

یکی از اشرار منطقۀ جنوب شرق کشور را دستگیر کردیم و در یک ملاقات، خبر را به مقام معظم رهبری دادم. ایشان بسیار خوشحال شدند که این شرور دستگیر شده است. سپس فرمودند: «چگونه او را دستگیر کردید؟»

عرض کردم: «در یک قرار که با او گذاشتیم، سر قرار آمد و نیروها او را دستگیر کردند.»

معظم‌له فرمودند: «آزادش کنید! شما به او امان داده‌اید و وی سر قرار حاضر شده است. شما شرعاً حق نداشتید کسی را که امان داده شده است دستگیر کنید.»

این نوع رفتار نشان از توجه عمیق مقام معظم رهبری به مسائل شرعی دارد. گرچه بسیار دوست دارند که چنین شخصی دستگیر بشود، ولی دستگیری سر قرار را خلاف شرع دانسته و می‌فرمایند باید این شرور آزاد بشود.

«مردان بزرگ در عصر حیات خویش، آن‌گونه که باید شناخته نمی‌شوند. دست یافتن به برخی از مراتب وجودی این مردان سترگ سخت و دشوار است.

نگارنده در حد توان خویش از سال 1373 تصمیم گرفت که این راه دشوار را در شناساندن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، طی کند. در سفر و حضر، تابستان و زمستان، کوله‌بار خود را بستم و به دنبال کسانی راه افتادم که یادی از ایشان داشتند. سال‌ها، گاه و بیگاه، همراه با کار اجرایی و سفرهای تحمیل شده بر دوندگی‌های اجرایی، کاغذ و قلم و نوار را با خود همراه داشتم و به سراغ این و آن می‌رفتم تا بلکه ابعادی از شخصیت رهبر انقلاب را بیابم و آن را به جست‌وجوگران حقیقت تقدیم کنم. از میان همه یافتنی‌هایم، در سال 1379، کتاب پرتوی از خورشید را آمادۀ چاپ کردم. بوستان کتاب همه آن مجموعه را پس از تنظیم نهایی به دست چاپ سپرد و اولین کتاب خاطرات از مجموعۀ یافته‌هایم در سال 1381 متولد شد.

این آغاز راه بود. بسیاری از دوستان و ‌آشنایان مرا برای ادامه این مسیر تشویق و ترغیب کردند. برخی از بزرگان هم انگیزه‌ام را رشد دادند. نگارش جلد دوم و سوم «پرتوی از خورشید» را به پایان بردم. مجموعه سه جلدی را از نظر استادان و بزرگان گذراندم و در تقویت و زیبایی آن کوشیدم. خودم نیز با بهره‌گیری از تجربه‌ها و مجموعه خاطرات اضافه شده بر مجموعه سه جلدی پرتوی از خورشید، راه کامل‌تری در پیش گرفتم. روزبه‌روز به خاطرات جدیدی دست می‌یافتم. خاطرات خواندنی‌تر را از میان همه یافته‌ها و کتاب‌هایم بیرون کشیدم و آن‌ها را در یک جلد تنظیم کردم. نام کتاب را به «یادستان دوست» تغییر دادم. ...»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۴
آرش ملک زاده

تضعیف شورای نگهبان، خدشه به وحدت ملی است/ برخی معتقدند رفتارهای ما باید در چارچوب اراده دشمن تنظیم شود؛ می‌گویند ما هر طوری که می‌خواهیم نمی‌توانیم حرف بزنیم؛  این سخنان یعنی آغاز فرسایش استقلال و عزت نظام / بدانید که هرگز اجازه پیاده‌سازی چنین تفکری را نخواهیم داد
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه قرارگاه تحول و تعالی سپاه اظهار داشت: برخی معتقدند رفتارهای ما باید در چارچوب اراده دشمن تنظیم شود و می‌گویند ما هر طوری که می‌خواهیم نمی‌توانیم حرف بزنیم و عمل کنیم؛ چون دیگران در مقابل ما واکنش نشان می دهند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۱
آرش ملک زاده
عکس/ حزب الله بغداد عاشق رهبر ایران

سایت واشنگتن پست امروز عکسی از رهبر انقلاب منتشر کرد که نشان می داد، نیروی های حزب الله بغداد بسیار عاشق رهبر معظم کشورمان هستند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۴
آرش ملک زاده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۹
آرش ملک زاده

عکسهای منتشرنشده‬ از رهبر انقلاب

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، رییس جمهورِ منتخب در سوگند مراسم تحلیف، متعهد می‌شود که «با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.»
«امین ملت»، عنوانی است برگرفته‌شده از این بند شیوای قانون اساسی دوران جمهوری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دو بار در کسوت رییس جمهور منتخب ملت ایران آن را در مجلس شورای اسلامی قرائت کردند. این عنوان، معرفی‌کنندهِ مجموعه‌ای از تصاویر ناب و غالبا دیده‌نشده‌ای است که به اندازه ذوق و سلیقه عکاسان گوناگون، روایتی تصویری از چهار سال فعالیت‌های مختلف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دور دوم ریاست جمهوری اسلامی ایران (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸) را به نمایش می‌گذارد.

پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR، این تصاویر را، به مناسبت سی‌امین سالگرد انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ریاست جمهوری در ۲۶ مرداد ۱۳۶۴ منتشر می‌کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۲۷
آرش ملک زاده
رئیس دستگاه قضا:
رئیس دستگاه قضا به کودتای 28 مرداد سال 32 اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها باید بدانند «ایران اسلامی امروز، ایران سال 32 نیست».
صراط: رئیس قوه قضائیه گفت: با وجود رهبری مقام معظم رهبری، تدابیر، دشمن ستیزی و اسکتبار ستیزی ایشان، آمریکا باید این خیال‌ها را به گور ببرد که بتواند با چنین ترفندها و فریبکاری‌هایی، گروه‌هایی را در کشور راه بیندازد که می‌خواهند مسیر انقلاب را عوض کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) از ایشان به عنوان بانوی کرامت نام برد و ابراز امیدواری کرد که مسلمانان و شیعیان جهان همواره در پیروی از راه ائمه اطهار (ع) ثابت قدم بوده و قلوب مؤمنان به نور محبت اهل بیت همواره بیش از پیش منور شود.
 
آزادگان، نماد پایمردی و صبر

رئیس قوه قضاییه همچنین با تبریک سالگرد ورود آزادگان به کشور از آنان نیز به عنوان نماد ایثار، مقاومت و پایداری نام برد و گفت: پایمردی، استقامت و ایثار آزادگان سرافراز در کنار مقاومت و جانفشانی جانبازان و ایثارگران و شهدای عزیز به ایجاد و گسترش فرهنگ مقاومت در کشور بسیار کمک کرد و ملت بزرگ ایران از داشتن چنین فرزندان برومندی به خود می بالد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: با ایثار و مقاومت آزادگان و جانفشانی شهدا و ایثارگران ملت ما در صحنه نبرد با صدامیان و دشمن صهیونیستی و وابستگان به کشورهای استکباری، سربلند شد و اکنون امنیت، اقتدار و سربلندی کشور مرهون و مدیون فداکاری فرزندان و جوانان غیور کشور است.

رئیس قوه قضاییه آزادگان را معیار صبر و مقاومت توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در اثر صبر کرامتی به بندگانش عطا می کند که قابل تصور نیست و در واقع صبر کردن معیار عمیق و دقیقی برای ترقی روح انسان است و بحمد الله آزادگان سرافراز از این صبر و استقامت برخوردار بوده اند و گزارش هایی که از صبر آزادگان در طول اسارت شان و در زیر فشارها و شکنجه های دشمن منتشر شده است؛ نشان می دهد که این عزیزان چگونه با اتکا به ارزش های الهی دوام آورده و صبر کرده اند.

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: معنویت حاصل از صبر و مقاومت آزادگان در جامعه اسلامی ما نیز به خوبی منعکس شده و مشهود است و اشاعه فرهنگ مقاومت و ایثار را می توان در اثر حضور ماندگار آنان در جامعه به خوبی لمس کرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با برخی اظهار نظرهای سیاست مداران و مقامات آمریکایی در خصوص توافق هسته ای و گره زدن این توافق به برخی مسائل داخلی ایران و با تأکید بر اینکه «خواب و خیال دشمنان درباره تأثیر این توافق بر کاهش روحیه مقاومت و ظلم ستیزی مردم ایران باطل است» اظهار کرد: روحیه مداخله جویانه آمریکایی ها همواره وجود داشته، اما بر زبان جاری کردن سخنانی درباره شرایط ایران بعد از توافق و دخالت کردن در امور داخلی ایران قابل توجه و البته تأسف آور است.
 
دخالت، راه و رسم همیشگی آمریکا

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: همه مسئولان کشور باید توجه کنند که در پس پرده این سخنان و دخالت ها چه هدفی نهته است و بدانند که راه و رسم استکبار و به ویژه آمریکا در طول زمان های مختلف دخالت در کشورهای منطقه و ایران بوده است و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

رئیس دستگاه قضا به کودتای 28 مرداد سال 32 به عنوان نمونه ای از دخالت های آشکار استکبار و آمریکا در ایران اشاره کرد و با تأکید بر اینکه آمریکایی ها باید بدانند «ایران اسلامی امروز، ایران سال 32 نیست» افزود: چگونه است که آمریکا و برخی کشورهای استکباری به خود اجازه می دهند که از هزاران کیلومتر دورتر از این منطقه، به حمایت از برخی دولت های کودک کش بپردازند اما حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومان منطقه را برنمی تابند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران خط بطلانی بر حضور استکبار در ایران بود و با رهبری و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هم اکنون عنوان شیطان بزرگ برای آمریکا بر همه زبان‌ها و بیان همه ملت های مسلمان و مظلوم و آزاده جاری است و اگر چه برخی دولت ها هنوز در خیال باطل خود هستند؛ اما ملت ها بیدارند و این بیداری مرهون استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

رئیس قوه قضاییه حضور همیشگی مردم ایران در راهپیمایی های مختلف از جمله راهپیمایی های 22 بهمن و روز قدس را سیلی محکمی به استکبار و نشانه ای واضح از ظلم ستیزی ملت ایران برشمرد و گفت: خیال و تصور ایجاد تغییرات تدریجی باب میل آمریکا در ایران و یا دست برداشتن مردم و مسئولان کشورمان از اهداف و ارزش‌های اصیل اسلامی خود خیالی باطل است و در این کشور با ولایت مقام معظم رهبری و دشمن شناسی و استکبار ستیزی ایشان و حضور با بصیرت و همیشگی مردم، مجالی برای تخیلات آنان نیست و این مسأله در جریان فتنه 88 نیز به خوبی خود را نشان داد.
 
دفع فتنه 88 ، نشانی از بصیرت مردم ایران

آیت الله آملی لاریجانی افزود: در جریان فتنه سال 88 همگان دیدند که ملت بصیر ایران حتی جلوتر از مسئولان وارد میدان شدند و بساط فتنه را جمع کردند. حالا هم آمریکایی ها باید بدانند که اگر توافق هسته ای به سرانجام نهایی برسد جمهوری اسلامی ایران باز هم از اصول اصلی خود درست بر نمی دارد و راه مبارزه و ظلم ستیزی اش عوض نخواهد شد و تمام مسئولان کشور از جمله رؤسای قوا و همه مسئولان مطابق قانون اساسی پیرو سیاست های کلی نظام و تابع مقام معظم رهبری هستند.

رئیس قوه قضاییه به اصل 110 قانون اساسی اشاره و تأکید کرد: سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و از سوی مسئولان اجرا می شود و قوای سه گانه نیز مطابق اصل 57 قانون اساسی با حفظ استقلال خود تحت نظارت ولی فقیه وظایف خود را انجام می‌دهند.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: مطابق قانون اساسی، جمهوری اسلامی ایران از مظلومان جهان حمایت می کند و نمونه آن نیز جریان کمک به مقاومت در منطقه است چرا که نمی تواند صدای استغاثه مسلمانان و مظلومان جهان را بشنود و از آنان حمایت نکند.
 
ایران، مدافع همیشگی مظلومان

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه «اگر چه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مادی نتوانسته به ملت های مقاوم منطقه از جمله مردم یمن کمک های مادی چندانی بکند» افزود: کمک نکردن به مظلومان و مدافع آنان نبودن با ماهیت جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست و البته این حمایت ها تنها مختص همفکران جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه شامل همه آنهایی می شود که مورد ظلم و جنایت قرار گرفته اند و همه این حمایت ها در اثر تعالیم حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و ظلم ستیزی آنان بوده است.

رئیس قوه قضاییه در پایان به کشورهای استکباری بویژه آمریکا و برخی اذناب داخلی آنان توصیه کرد: دست از اشتباهات گذشته خود بردارند و در رفتارشان تجدیدنظر کنند و مطمئن باشند که نمی توانند تجربه ای مانند کودتای 28 مرداد ولو از جنس نرم آن را در ایران تکرار کنند؛ ایران اسلامی کشور مؤمنان مجاهد و استکبار ستیز است نه حامیان انقلابات مخملی!

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: آمریکایی ها هرکجا رفته اند جز نفرت نکاشته اند و جز تروریست پرورش نداده اند و امیدواریم از این پس از چنین رفتارها و افکاری دست بردارند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۱۸
آرش ملک زاده

گفتگوی «فردا» با محمد باقر عباسی، رزمنده ای که در اسارت کارگردان شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۱۶
آرش ملک زاده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۳
آرش ملک زاده
جمعی از بسیجیان مدال آور المپیادهای علمی مدالهای خود را به رهبر انقلاب اسلامی تقدیم کردند؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی: کسب رتبه های برتر علمی نشانه استعداد و پیشرفتهای علمی فرزندان انقلاب است/ این پیشرفتها به قدرت و اقتدار درونی کشور می‌افزاید
جمعی از بسیجیان مدال آور المپیادهای علمیِ کشوری و جهانی ظهر امروز (یکشنبه) با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مدالهای خود را تقدیم ایشان کردند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۳
آرش ملک زاده